Menu

Wybierz kategorię

Wyszukaj

A+ A A-

VOLKSWAGEN CORRADO G60 1988-93r

  • volkswagen_corrado_g60_2
  • volkswagen_corrado_g60_5

Opis:

Volkswagen Corrado doskonale zastąpił swojego poprzednika którym był doskonale znany model Scirocco. Zachowano w tym modelu sportowy charakter i trzy- drzwiowe nadwozie. Samochód pojawił się w 1988 roku i był wyposażony w jednostkę o pojemności 1781 cm³ o mocy 139KM jako model podstawowy i doładowany 8-zaworowy silnik G60 o mocy 160KM. Prawdziwa rewolucja tych pojazdów miała miejsce w 1991 roku. Auto przeszło delikatny facelifting nadwozia a także wprowadzono do oferty dwa nowe silniki 2.0 16V o mocy 136KM a także kultowy silnik 2,9VR6 o mocy 190KM. W tamtych czasach była to rewolucja ze względu na umieszczenie cylindrów pod katem 15º w stosunku do głowicy, co umożliwiło umieszczenie silnika sześciocylindrowego w komorze przeznaczonej dla silników czterocylindrowych. Corrado było oferowane w wielu wersjach specjalnych takich jak: Storm, Campaign, Jet, Estoril, Exsclusiv. Samochody te zależnie oczywiście od wersji były bardzo bogato wyposażone. Kubełkowe fotele, elektrycznie wysuwany spojler (tak jak w Porsche 911), elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja to tylko nieliczne z dostępnych opcji wyposażenia. Na polskim rynku niestety spotykamy egzemplarze mocno wyeksploatowane i z wieloma „profesjonalnymi” przeróbkami. Samochód nie doceniany jako klasyk, jednak z biegiem lat jego wartość powinna rosnąć. Wersja z silnikiem VR6 oczywiście powinna kosztować więcej.

Wycena naszego specjalisty wg stanu pojazdu:

ZNAKOMITY: 19 000 zł  |  DOBRY: 12 500 zł  |  ŚREDNI: 8 500 zł  |  PROJEKT: 5 000 zł
Czytaj dalej...

VOLKSWAGEN GOLF MkI CABRIO 1979-93r

  • volkswagen_golf__cabrio_2

Opis:

Volkswagen Golf MkI w wersji cabrio pojawił się na rynku stosunkowo późno, bo dopiero w 1979 roku. Zbudowany przez firmę Karmann golf miał wzmocnioną konstrukcję poprzez poprzeczny rool bar a także został znacznie lepiej wykończony niż standardowy hatchback. Początkowo Volkswagen montował w wersji cabrio dachy składane ręcznie, dopiero w późniejszym okresie wprowadzono opcję z  elektrycznie otwieranym dachem. Samochód w tejże wersji wyposażano w silniki benzynowe o pojemnościach 1,5l, 1,6l oraz 1,8l. Odpowiednik wersji GTi oznaczono symbolami GLi i był produkowany do 1984 roku. Ze względu na wysokie koszty produkcji druga odsłona VW Golfa nie doczekała się wersji cabrio. Golfa MkI cabrio produkowano zatem aż, do 1993 roku. Na polskim rynku wybór jest stosunkowo duży, a ceny kształtują się na racjonalnych poziomach.

Wycena naszego specjalisty wg stanu pojazdu:

ZNAKOMITY: 16 000 zł  |  DOBRY: 12 000 zł  |  ŚREDNI: 6 200 zł  |  PROJEKT: 2 500 zł
Czytaj dalej...

AUDI 100/200 (C3) SEDAN 1982-91r

  • audi_100_quattro_3
  • audi_200_quattro_11

Opis:

Problemem Audi 100 C3 jest jego ponadczasowa stylistyka i rozwiązania konstrukcyjne. Trudno uwierzyć, że produkcję tego modelu rozpoczęto w 1982 roku, a ocynkowane nadwozie dostępne było już od 1985 roku. Samochód użytkowany w codziennej eksploatacji, często spotykany jeszcze na naszych drogach, a co za tym idzie jego nie jest uznawany jako pojazd klasyczny co powoduje, że ceny są w dalszym ciągu niskie. Model C3 potocznie nazywany był „cygarem” ze względu na aerodynamiczny kształt i płaską przednią szybę. Dzięki temu samochód ten cechował się ponadczasowymi współczynnikami oporu powietrza. Nowoczesna konstrukcja, ogromy bagażnik, oszczędne silniki i ponadprzeciętna jakość wykonania to cechy szczególne tego pojazdu. Na rynek amerykański samochód ten sprzedawany był jako AUDI 5000.    Audi oferowane było z cztero i pięcio-cylindrowymi  silnikami benzynowymi także z turbo-doładowaniem oraz z silnikami diesla o pojemnościach od 2000-2500cm³ również z doładowaniem. W roku 1988 model ten przeszedł „facelifting”. Dzięki ocynkowanemu nadwoziu dostępność modelu Audi 100 C3 jest spora, jednak wersja AUDI 200 C3 jest już coraz rzadziej spotykana w dobrym stanie i warto na ten fakt zwrócić uwagę.

Wycena naszego specjalisty wg stanu pojazdu:

ZNAKOMITY: 11 000 zł  |  DOBRY: 6 500 zł  |  ŚREDNI: 3 800 zł  |  PROJEKT: 2 200 zł
Czytaj dalej...

VOLKSWAGEN KARMAN-GHIA TYP34 1962-69r

  • volkswagen_karmann_ghia_coupe_1

Opis:

VW Karman Ghia Typ34 produkowany był równolegle do wersji Karman-Ghia coupe. Samochód wyposażony został w mocniejszy silnik o pojemności 1493cm³ ,a od 1965 roku w 54 konny silnik o pojemności 1584cm³. Auto równocześnie zyskało z przodu hamulce tarczowe. Typ34 nie cieszył się taką popularnością jak model coupe, pomimo większej funkcjonalności i szerszej płyty podłogowej. Wysoka cena, paliwożerność i brzydsza nie jasna (odwołania do samochodów BMW) stylizacja, skutecznie odstraszyła kupujących. W Stanach Zjednoczonych, auto nie było oferowane co znacznie przełożyło się na wielkość produkcji. Obecnie model na rynku pojazdów zabytkowych nie jest poszukiwany przez kolekcjonerów, a jego cena jest niższa niż wersji Karman Ghia coupe.

Wycena naszego specjalisty wg stanu pojazdu:

ZNAKOMITY: 26 000 zł  |  DOBRY: 21 000 zł  |  ŚREDNI: 14 000 zł  |  PROJEKT: 7 800 zł
Czytaj dalej...

VOLKSWAGEN Scirocco mk l/II 1973-88r

  • volkswagen_scirocco_gti_1
  • volkswagen_scirocco_gti_2
  • volkswagen_scirocco_gti_3

Opis:

Przednionapędowy Volkswagen Scirocco jako alternatywa dla Forda Capri pojawił się w 1973 roku, a zaprezentowany został na salonie samochodowym w Genewie. Projektantem nadwozia był słynny Giorgetto Giugiaro, a swój wkład w powstanie tego auta miała nawet firma Audi. Samochód wyposażony został początkowo w dwa silniki benzynowe o pojemności 1100cm³ i mocy 50KM, oraz o pojemności 1500cm³ i mocach 70 i 85KM. W roku 1975 w ofercie pojawił się samochód z silnikiem 1600cm³ i mocy 75KM. Przełomem był rok 1976 kiedy zaproponowano kupującym 110-konną wersję GTI. oczywiście z wtryskiem paliwa i pięciostopniową skrzynia biegów. Silnik ten Scirocco dzieliło z niezwykle udanym modelem  VW Golfa GTI. Słabością wersji pierwszej było nie odporne na korozję nadwozie. W roku 1976 rozpoczęto prace nad VW Scirocco mk2, mk2 zaprezentowany został w 1981 roku. Modle mk2 produkowany był w wielu wersjach i seriach limitowanych. Najciekawsza jednak z punktu widzenia użytkownika jest wersja GTI mk2 produkowana do 1983 roku w późniejszym okresie zastąpiona przez wersję GTX (również bardzo ciekawa wersja ze względu na stylizację Kamei czy firmy Zender). Wersja GTL produkowana od 1985 roku teoretycznie najbardziej luksusowa jednak ze słabszym silnikiem 1,6. W ofercie Volkswagena możemy również znaleźć wersję GTS dostępną w czterech kolorach i z silnikami na wtrysku o pojemnościach 1600cm³ i 1800cm³.
Volkswagen wypuszczał również na rynek wiele wersji limitowanych modelu Sirocco np: Storm, Scala, Legato, Wolfsburg, Kalifornia, White Cat, Tropic. Wersje limitowane i model mk1 są więcej warte niż seryjny mk2 również ze względu na wszechobecną rdzę w mk1, która „zdziesiątkowała” egzemplarze w dobrym stanie.

Wycena naszego specjalisty wg stanu pojazdu:

ZNAKOMITY: 22 000 zł  |  DOBRY: 17 000 zł  |  ŚREDNI: 9 000 zł  |  PROJEKT:  3 800 zł
Czytaj dalej...