Menu

Wybierz kategorię

Wyszukaj

A+ A A-

VOLKSWAGEN Beetle Typ 1 SPLIT SCREEN 1946-53r

  • 1949_VW_Beetle

Opis:

Nikt się nie spodziewał, że zaprojektowany przez Ferdynanda Porsche na specjalne życzenie Hitlera samochód osiągnie sukces na skalę światową. Ideą Hitlera było stworzenie samochodu dla zwykłych ludzi, taniego i niezawodnego. Produkcja tego auta na skalę masową rozpoczeła się dopiero po II wojnie. Od 1946 roku po wznowieniu produkcji przez armię angielską produkowany był Volkswagen Beetle split-screen Typ 1 czyli Vw- podwójne okno z charakterystycznym tylnym dzielonym oknem. Te oryginalne modele „garbusa” produkowane były do 1953 roku. Do napędu użyto silnika chłodzonego powietrzem o pojemności 1131cm³ i mocy 25KM. Jest to prosty uroczy samochód, który jest rzadko spotykany a jego cena znacząco odstaje od innych wersji tego auta.

Wycena naszego specjalisty wg stanu pojazdu:

ZNAKOMITY: 52 000 zł  |  DOBRY: 44 000 zł  |  ŚREDNI: 30 000 zł  |  PROJEKT:  19 000 zł
Czytaj dalej...

VOLKSWAGEN 411/412 1968-74r

  • volkswagen_412
  • volkswagen_412_1

Opis:

Volkswagen 411 zaprezentowany był w 1968 roku na salonie samochodowym w Paryżu. Zaprojektowany pod nadzorem niemieckiego projektanta Heinricha Nordhoff przy współpracy z włoska firmą Carozzeria Pininfarina. Auto oferowane było jako dwu i czterodrzwiowy fastback oraz trzydrzwiowe coupe. Samochód napędzany był chłodzonym powietrzem silnikiem typu boxer o pojemności 1679cm³ i mocy 69KM. W modelu 412 powiększono pojemność silnika do 1795cm³ i zwiększono dzięki temu moc silnika do 76KM. Wersje 411E oraz 412E to samochody wyposażone w wtrysk paliwa Bosch-a i moc 81KM. Moc przenoszona była na tylna oś z wykorzystaniem czterobiegowej manualnej skrzyni biegów bądź trzybiegowej automatycznej. W USA samochód ten sprzedawano pod nazwą VW Dasher. Przez 6 lat produkcji wyprodukowano 367728 sztuk tego pojazdu.

Wycena naszego specjalisty wg stanu pojazdu:

ZNAKOMITY: 14 500 zł  |  DOBRY: 11 000 zł  |  ŚREDNI: 5 000 zł  |  PROJEKT:  3 200 zł
Czytaj dalej...

VOLKSWAGEN 1500/1600 Typ 3 1961-73r

  • volkswagen_1500_1

Opis:

VW 1500/1600 to samochód produkowany przez Volkswagena w latach 1961-1973. Do napędu użyto dwóch silników typu boxer o pojemności 1493cm³ i mocy 45KM oraz o pojemności 1584cm³ i mocy 55KM. Samochód wyposażony był w manualną czterobiegowa skrzynię biegów bądź automatyczną trzybiegową. Oferowano go w jako dwu drzwiowy  sedan, dwu drzwiowy  fastback a także trzy drzwiowe kombi. Następca tego modelu to VW Golf serii I. Model 1500/1600 produkowany był na masową skalę i nie przedstawia dużej wartości kolekcjonerskiej, chociaż w znakomitym stanie potrafi osiągnąć na rynku znaczną wartość.

Wycena naszego specjalisty wg stanu pojazdu:

ZNAKOMITY: 24 000 zł  |  DOBRY: 21 000 zł  |  ŚREDNI: 9 700 zł  |  PROJEKT:  3 900 zł
Czytaj dalej...

ALFA ROMEO 2000/2600 SPIDER 1958-68r

  • alfa_romeo_2000_spider
  • alfa_romeo_2000_spider_1
  • alfa_romeo_2000_spider_2

Opis:

Chociaż istnieje duże podobieństwo do Alfy Romeo Giulietta, to jednak model ten jest bliżej wcześniejszej Alfy Romeo 1900. Alfa Romeo 2000 Spider (seria 102) to samochód produkowany od 1958 roku do roku 1961 kiedy to zastąpił go model 2600 Spider. Oferowany w wersjach coupe, cabrio oraz sedan (model Berlinea). Wyposażony w dwulitrowy silnik benzynowy R4 o mocy 113KM. W 1960 roku powiększono pojemność silnika z 1900cm³ do 1975cm³ zastosowano aluminiową głowicę i gaźnik Solex co pozwoliło zwiększyć moc do 115KM. Samochód nie był produkowany przez fabrykę Alfy Romeo tylko przez współpracującą firmę Carrozzeria Touring (Spider). Na całym świecie sprzedano tylko 3443 modeli spiker ze względu na ich wysoką cenę. Od roku 1961 na rynek wprowadzono model 2600 Spider (seria 106) wyposażoną w sześciocylindrowy silnik z dwoma wałkami rozrządu i potrójnym gaźnikiem Solex o mocy 147KM. Model ten, a szczególnie silnik przeszedł do historii jako ostatni sześciocylindrowy silnik Alfy Romeo. Wyprodukowano zaledwie 2255 sztuk samochodu Alfa Romeo 2600 Spider i jest to prawdziwa ciekawostka na rynku kolekcjonerskim.

Wycena naszego specjalisty wg stanu pojazdu:

ZNAKOMITY: 140 000 zł  |  DOBRY: 100 000 zł  |  ŚREDNI: 50 000 zł  |  PROJEKT:  25 000 zł
Czytaj dalej...

ALFA ROMEO 1750/2000 GT Veloce 1969-76r

  • alfa_romeo_giulia_coupe_2000_gt_veloce_1

Opis:

Alfa Romeo 1750 GTV (GT Veloce) pojawiła się w roku 1967 równolegle z modelem 1750 Berlina. Silnik który napędzał oba modele, napędzał również model Alfy Romeo Spider 2000. Model GTV był samochodem dwudrzwiowym coupe i miał zastąpić model Giulia Sprint Veloce. W samochodzie tym wprowadzono wiele modyfikacji i aktualizacji. Jedną z nich było zwiększenie pojemności silnika do 1779cm³ i mocy 122KM. Na papierze model ten miał bardzo podobne właściwości jak jego poprzednik jednak prowadził się zdecydowanie lepiej. Zmieniono geometrię nadwozia, fabrycznie wyposażano auto w szersze ogumienie i zastosowano hamulce tarczowe ATE.  Nadwozie znacznie odchodziło od rozwiązań poprzednich modeli. Jednak co ciekawe 1750GTV przejęło identyczne nadkola tylne i zderzaki od starszego modelu Giulia Sprint GTV. Wnętrze również zostało znacznie zmodyfikowane. Auto otrzymało całkiem nową deskę rozdzielczą. W 1970 roku auto przeszło delikatny „facelifting” otrzymało dwuobwodowy system hamowania oraz zmieniono na bardziej smukłe zderzaki. W 1971 roku tak jak i w przypadku modeli Berlina Alfa Romeo przedstawiło model 2000 GTV. Oczywiście z większym silnikiem o pojemności 1952cm³ i mocy 132KM. W modelu 2000 GTV wprowadzono nieznaczne zmiany we wnętrzu pojazdu, polegające na dodaniu dodatkowego zestawu wskaźników. Zewnątrz najbardziej rzucająca się w oczy zmiana to zmodyfikowany grill, mniejsze kołpaki odsłaniające śruby, lub opcjonalnie aluminiowe felgi. Na  rynek amerykański oferowany był model z silnikiem na wtrysku SPICA i większych mocach silnika.

Wycena naszego specjalisty wg stanu pojazdu:

ZNAKOMITY: 53 000 zł  |  DOBRY: 44 000 zł  |  ŚREDNI:21 500 zł  |  PROJEKT:  9 000 zł
Czytaj dalej...