Menu

Wybierz kategorię

Wyszukaj

A+ A A-

Porsche 912 1965-69r

  • porsche_912

Opis:

Po zakończeniu produkcji modelu 356 w ofercie Porsche brakowało taniego sportowego auta. Model 911 kosztował zbyt wiele i firma obawiała się o utratę rynku, więc zdecydowano się, aby w nadwoziu 911 zamontować mniejszy cztero-cylindrowy silnik z modelu 356. Pojazd ten oznaczono numerem 912 i wprowadzono do seryjnej produkcji w odmianie coupe i "targa" z zdejmowanym dachem. Wyposażenie auta okrojone zostało do minimum a głównym kryterium były koszty produkcji. Mimo wszystko model 912 cieszył się popularnością ze względu na cenę i sportowy charakter auta. Mniejsza moc ale i mniejsza waga przy niższej cenie dawały radość z posiadania tego samochodu. W 1969 zakończono produkcję tego modelu, jednak w 1975 roku wyprodukowano 2092 sztuk w wersji 912E na rynek amerykańki z dwu-litrowym silnikiem Volkswagena. Wartości obu tych wersji są porównywalne.

Wycena naszego specjalisty wg stanu pojazdu:

ZNAKOMITY: 52 000 zł  |  DOBRY: 40 000 zł  |  ŚREDNI: 26 500 zł  |  PROJEKT: 14 700 zł
Czytaj dalej...

Porsche 944 S/S2 1987-93r

  • porsche_944_s_1
  • porsche_944_s_2

Opis:

W 1987 roku na rynek wprowadzono wersję 944 S. Była to wersja wyposażona w mocniejszy silnik 190KM, ale i skomplikowany. Dwa wałki rozrządu i nowość w ofercie Porsche cztery-zawory na cylinder było rozwiązaniem problematycznym i bardzo drogim w ewentualnej naprawie. Wersja super bo tak była nazywana miała bogatsze wyposażenie seryjne. Podwójne poduszki powietrzne i ABS znalazły się w standardzie. W 1989 roku wprowadzono kolejną modyfikację modelu 944. Samochód otrzymał nowy aluminiowy blok silnika co zwiększyło pojemność i moc silnika. Hamulce S2 przejeła od wersji Turbo taki jak i tylny panel wraz z spojlerami. Wersja S2 jest więcej warta od wersji 944S o około 10%. Wersja cabrio, która również była oferowana jest warta więcej o około 25% od wartości bazowej.

Wycena naszego specjalisty wg stanu pojazdu:

ZNAKOMITY: 24 000 zł  |  DOBRY: 21 000 zł  |  ŚREDNI: 15 000 zł  |  PROJEKT: 8 200 zł
Czytaj dalej...

Porsche 944 TURBO 1985-91r

  • porsche_944_turbo_1
  • porsche_944_turbo_2
  • porsche_944_turbo_3

Opis:

Porsche 944 Turbo to tradycyjnie ulepszona wersja "cywilnej" odsłony. Wersja turbo otrzymała turbosprężarke, intercoller i większa moc 220KM. Dostosowano zawieszenie (grubsze stabilzatory,amortyzatory KONI w standardzie), poprawiono hamulce. Zewnętrznie, wersja Turbo otzrymała smuklejszy "nos" oraz zdecydowanie większy spojler na klapie tylnej. Od maja 1989 roku silnik 944 turbo charakteryzował się jeszcze lepszymi parametrami. Oczywiście wartość wersji turbo jest wyższa i jest to samochód rzadziej spotykany.

Wycena naszego specjalisty wg stanu pojazdu:

ZNAKOMITY: 33 000 zł  |  DOBRY: 24 000 zł  |  ŚREDNI: 17 500 zł  |  PROJEKT: 9 000 zł
Czytaj dalej...

Porsche 944 1982-89r

  • porsche_944_coupe_1
  • porsche_944_coupe_2

Opis:

Porsche 944 to w pierwotnym zamyśle następca modelu 924. W rzeczywistości jednak oba modele produkowane były równocześnie a model 944 uzupełniał lukę w ofercie Porsche pomiędzy "tanim" modelem 924 a "drogim" modelem 928. Do napędu modelu 944 użyto silnika stosowanego w modelu 928 po "odcięciu" czterech cylindrów co wymusiło zastosowanie dwóch równoważących wałków rozrządu. Osiągi 944 jak na auto sportowe nie powalały na kolana co było bolączką tego modelu. Wizualnie odświeżono design stosując poszerzone błotniki i dodatkową lotkę na tylnej klapie znaną z modelu 924 Turbo. Wewnątrz auto jednak prawie wcale nie różni się od modelu 924. Dopiero w 1985 roku wprowadzono zmiany i zastąpiono deskę rozdzielczą na bardziej owalną a także zrezygnowano z tradycyjnej anteny radiowej. Również w 1985 roku pojawiły się w sprzedaży aluminiowe felgi w kształcie tarczy telefonicznej potocznie nazywane "telefonami". Produkowano również równolegle od 1985 roku wersję Turbo a od 1987 wersję 944S. Są one ze względu na wyższą wartość opisane oddzielnie.

Wycena naszego specjalisty wg stanu pojazdu:

ZNAKOMITY: 20 000 zł  |  DOBRY: 16 000 zł  |  ŚREDNI: 9 500 zł  |  PROJEKT: 4 700 zł
Czytaj dalej...

Porsche 968 1991-95r

  • Porsche_968_1
  • Porsche_968_2
  • Porsche_968_3

Opis:

Porsche 968 to w prostej linii następca modelu 944.Modyfikacje i usprawnienia modelu 944 były tak zaawansowane, że Porsche zdecydowała się wprowadzić nowy model 968. Zastosowano w tym modelu silnik 3.0 litrowy dobrze znany z 944 jedna,k w celu poprawy osiągów wykorzystano zmienne fazy rozrządu co dało wyższą moc przy tym samym silniku. Wyposażenie wnętrza ujednolicono z modelami 911 i 928 stosując przy tym wysokogatunkowe materiały i w poruwnaniu z 944 było to auto dużo bardziej luksusowe. Wyniki sprzedaży były jednak rozczarowujące i bardzo szybko bo już 1995 roku zakończono produkcję. Samochód jest ciekawą propozycją dla pasjonatów motoryzacji.

Wycena naszego specjalisty wg stanu pojazdu:

ZNAKOMITY: 48 000 zł  |  DOBRY: 40 000 zł  |  ŚREDNI: 31 000 zł  |  PROJEKT: 20 000 zł
Czytaj dalej...