Menu

Wybierz kategorię

Wyszukaj

A+ A A-

Mercedes (W113) 280SL ROADSTER 1967-71r

  • mercedes_280sl

Opis:

Finalna wersja mercedesa W113 produkowana w latach od 1967 do 1971 roku okazała się najlepszą. Usunięto drobne niedociagnięcia a silnik "rozwiercono" do pojemności 2,8l co poprawiło osiągi samochodu. Zmiany w silniku pozwoliły również osiągnąć roznące wymagania dotyczące emisji spalin. 280SL był najcięższą i najbardziej komfortowa z wszystkich wersji W113. Miękie zawieszenie i w przeważającej większości automatyczne skrzynie biegów to ukłon w stronę amerykanów, bo właśnie Stany Zjednoczone były głównym rynkiem sprzedaży popularnej "pagody". Ta konfiguracja jest najbardziej poszukiwana i co za tym idzie, najdroższa.

Wycena naszego specjalisty wg stanu pojazdu:

ZNAKOMITY: 125 000 zł  |  DOBRY: 95 000 zł  |  ŚREDNI: 62 000 zł  |  PROJEKT: 35 000 zł
Czytaj dalej...

Mercedes (R107) 350/380/420/450SL ROADSTER 1971-89r

  • mercedes-sl-r107-velika
  • mercedes-sl-r107_2

Opis:

W trakcie projektowania mercedesów C107 i R107 szczególny nacisk położono na kwestie bezpieczeństwa, komfortu i ochrony środowiska. Jako ciekawostkę należy dodać, iż od 1975 roku 107- mki wyposażone zostały w katalizator spalin. Produkcja Mercedesa C107 trwała nieprzerwanie przez dziesięć lat od roku 1971 aż do 1981, a R107 aż do 1989 roku, czyli osiemnaście lat!!!. Następcą coupe C107 został znany szerzej w Polsce popularny C126 SEC. Wersja cabrio musiała dłużej poczekać na swojego następcę w postaci modelu R129 SL.Mercedesy SL i SLC wyposażane były w wiele jednostek silnikowych. Początkowo w 3,5 litrowy silnik M116 o mocy 200KM i 4,5 litrowy M117 o mocy 225KM, oczywiście w układzie V8. W późniejszym okresie produkcji silnik M116 „rozwiercono” do pojemności 3818cm³ ( po raz kolejny w 1985r do pojemności 4196cm³), a M117 do pojemności 4973cm³ co zwiększyło ich moce odpowiednio do 218KM i 240KM. W międzyczasie w roku 1974 ze względu na kryzys paliwowy wprowadzono na rynek samochód z silnikiem sześciocylindrowym o pojemności 2,8l oznaczony symbolem M110 zmieniony w 1985 roku na silnik M103 o pojemności 2960cm³ i mocy 188KM.Wersja R107 SL przeznaczona była głównie na rynek amerykański i to właśnie jest główne źródło importu samochodów do naszego kraju. Wersje z USA sa mniej warte w europie o jakieś 10% od ceny bazowej. Pomimo, iż R107 wyprodukowano prawie trzykrotnie więcej od  C107 to wśród kolekcjonerów SL przedstawia wyższą wartość od wersji SLC. Nie dotyczy to samochodów z  silnikami 5,0l i 5,6l. Wartość tych pojazdów jest jeszcze większa i dochodzi nawet do 10 tys. złotych więcej za wersję SL z silnikiem 5,6l. niż za pojazd z mniejszym silnikiem.

Wycena naszego specjalisty wg stanu pojazdu:

ZNAKOMITY: 43 000 zł  |  DOBRY: 35 000 zł  |  ŚREDNI: 21 500 zł  |  PROJEKT: 11 000 zł
Czytaj dalej...

Mercedes (W108/W109) 280/300/SE/L 3.5 SEDAN 1969-72r

  • 800px-Mercedes_Benz_250_S.Front

Opis:

W 1969 roku pod maski W108/109 SE trafiły ośmio-cylindrowe silniki typu M116 z elektronicznym wtryskiem. Było to coś pomiędzy słabszymi silnikami sześciocylindrowymi a szaloną wersją 300SEL 6.3 (do 100km/h 6,5 sek.). W sprzedaży była również przedłuzona wersja 280SEL 3.5 lecz tej wersji powstało zaledwie 951 szt. Topowa jednak wsród kupujący ze względu na pneumatyczne zawieszenie była wersja 300SE/L. Samochody z ośmio-cylindrowymi silnikami są generalnie droższe od swoich braci z mniejszymi silnikami.W109 co do zasady były lepiej wyposażone i choć bezpośrednio nie przekłada się to na cenę to warto przy zakupie zwrócić na to uwagę.

Wycena naszego specjalisty wg stanu pojazdu:

ZNAKOMITY: 34 000 zł  |  DOBRY: 25 000 zł  |  ŚREDNI: 14 000 zł  |  PROJEKT: 5 800 zł
Czytaj dalej...

Mercedes (W111) 280/SE 3.5 COUPE/CABRIOLET 1969-71r

  • mercedes_w111_coupe_cabrio_3.5

Opis:

Prawdziwą perełką motoryzacji jest wersja 280SE z silnikiem 3,5l V8. M116 o mocy 200KM. Mercedes postanowił zamontować nowy ośmio-cylindrowy silnik do "starego" nadwozia tworząc fantastyczne i rzadkie zestawienie. Każdy chciał go mieć, jednak nie każdego było stać na taką wersję. Powstało oczywiście nie wiele samochodów w tej konfiguracji i jest on gratką dla kolekcjonerów. Wersja cabrio jest rzadziej spotykana i może kosztować nawet dwukrotnie więcej, W sumie coupe i cabrio wyprodukowano tylko 4502 szt.

Wycena naszego specjalisty wg stanu pojazdu:

ZNAKOMITY: 140 000 zł  |  DOBRY: 110 000 zł  |  ŚREDNI: 80 000 zł  |  PROJEKT: 45 000 zł
Czytaj dalej...

Mercedes (W116) 280S/280/350/450SE SEDAN 1972-80r

  • mercedes_w116_sedan

Opis:

Mercedes-Benz W116 sedan to klasyka wśród mercedesów i „prawdziwa” S-klasa bo dopiero wtedy to oznaczenie pojawiło się oficjalnie na nadwoziu pojazdu. Model ten ugruntował pozycję firmy Mercedes na rynku motoryzacyjnym i był flagowym pojazdem aż do 1980 roku. Legendarna niezawodność, trwałość i dobre materiały spowodowały, że do teraz są one autami w pełni użytkowymi.  Wersja 280S z dwoma gaźnikami Solex i mocy 160KM i 280SE z elektronicznym wtryskiem o mocy 185 KM to podstawowe wersje tego modelu. Nie znaczy to jednak, że ubogo wyposażone. Wersja z wydłużonym o 100mm rozstawem osi tzw. „long” nosiła oznaczenie SEL. Wersje z ośmio-cylindrowymi silnikami 350SE oraz 450SE są droższe o (ok. 15%).
Co innego jeśli chodzi o specjalną limitowaną wersję 450SEL 6.9 która pojawiła się w 1975 roku. Poświęcimy tej wersji kilka słów w odrębnym opracowaniu.Teraz ten samochód jest dużo tańszy niż w salonie i dlatego zasługuje na to, aby go mieć.

Wycena naszego specjalisty wg stanu pojazdu:

ZNAKOMITY: 19 500 zł  |  DOBRY: 14 000 zł  |  ŚREDNI: 8 000 zł  |  PROJEKT: 4 000 zł
Czytaj dalej...