Menu
A+ A A-

Autogaleria70

  • 04 Sty

autogaleria70

 

Codziennie spotykamy wielu ludzi, nie wiedząc o nich praktycznie nic. Gdzie mieszkają, co robią, o czym myślą? No może najwięcej mamy do czynienia z ludźmi, dla których ważne są samochody z „duszą”, czy może raczej duchem przeszłości. Nas bowiem interesują w szczególności pojazdy klasyczne. Naszą pasję podziela artysta z autogalerii70.pl. Człowiek, który potrafi za pomocą pędzla uchwycić piękno i ducha klasycznej motoryzacji. Po raz pierwszy mieliśmy okazję podziwiać Jego prace na imprezie „MotoClassic” w zamku Topacz koło Wrocławia. Szczególnie utkwił nam w pamięci obraz, na którym dumnie prezentował się Mercedes SL. Szybki klik aparatu i mamy to w naszej kolekcji udanych zdjęć i pamiątek z wyżej wspomnianej imprezy. Podczas naszej ostatniej rozmowy z właścicielem galerii70 dowiedzieliśmy się, że obraz - Mercedes znalazł sobie nowy dom i cieszy oko nowego właściciela. Obrazy to nie cała działalność galerii70. Wykonuje ona również grafiki na koszulkach, co może być doskonałym i oryginalnym prezentem.

Po więcej informacji zapraszamy na stronę www.autogaleria70.pl.

 

 

Dodaj do Kciuk.pl

Historia Renault R4

  • 31 Gru

Garage4Renault (1)Witaj,

Jestem młodym miłośnikiem motoryzacji i zapaleńcem, który pod koniec wakacji 2012 roku postanowił kupić swoje pierwsze auto. Nie miał to jednak być samochód z salonu, ani lekko używany pojazd z jednego - z tak popularnych obecnie - autokomisów. Moje pierwsze auto miało być dla mnie przygodą, miało wymagać ode mnie zainwestowania czasu, pracy i…. nieco funduszy. Zamarzyła mi się bowiem przygoda z renowacją starego samochodu. Długo rozglądałem się za tym właściwym, przeglądałem oferty z całego świata, także z USA, Francji czy Anglii. I w końcu znalazłem ten, którego tak długo szukałem.

Galeria fotografii.

Stałem się właścicielem Renault R4 z 1972 roku. Byłem dumny ze swojego zakupu i niesamowicie podekscytowany czekającą mnie przygodą przy odbudowie wysłużonego autka. Renault bowiem nie znajdował się w najlepszym stanie. Poprzedni właściciel z konieczności trzymał auto przez parę lat pod chmurką. Poza zjadającą karoserię rdzą, auto porastał… mech. Nie wierzycie? Obejrzyjcie zdjęcia.  Nie trudno zgadnąć, że Renówka miała problem z uzyskaniem stempelka z przeglądu w dowodzie. Ostatni przegląd auto przeszło w 2002 roku. Kiedy już R4 znalazło się w moim domu wiedziałem, że żeby uratować Renault, konieczne będzie rozebranie go do gołej śrubki. I tak zaczęła się trwająca niemal rok zabawa z rozkładaniem, czyszczeniem i kompletowaniem części potrzebnych do odbudowania samochodu. Obecnie jestem na etapie zdejmowania starego zabezpieczenia antykorozyjnego z ramy, aby potem pospawać przerdzewiałe miejsca.

Garage4Renault (6)

 Zdaje sobie sprawę, że przede mną jeszcze mnóstwo pracy potrzebnej do tego by doprowadzić moje Renault R4 do stanu idealnego. Mam jednak motywację i jako entuzjasta motoryzacji, z zapałem przystępuję do kolejnych etapów pracy. Zapraszam do śledzenia postępów w renowacji mojego małego skarbu na profilu facebookowym Garage4Renault (https://www.facebook.com/garage4renault) .

      Pozdrawiam  Paweł Duchewicz

 

Krokodyl na drodze.

  • 25 Sty

Samochód z wszech miar kultowy od samego początku produkcji, która rozpoczęła się w 1979 roku. Model ten bazował na swoim poprzedniku czyli modelu 99, był jednak od niego większy i dużo bardziej komfortowy. Saab 900 zyskał uznanie w oczach osób wykonujących wolny zawód i dobrze sytuowanych. Inżynierowie, prawnicy, lekarze cenili ten samochód za niezawodność, ekstrawagancki wygląd i oczywiście ponad przeciętne osiągi. Klasyczny „Krokodyl” w wersji TURBO prezentował się lepiej niż BMW serii 5 pod względem osiągów i ekonomi eksploatacji. Wersje Saaba, które były dostępne, to dwu i czterodrzwiowy sedan oraz trzy i pięciodrzwiowy hatchback a także wersje specjalne takie jak np: 900 CD samochód przedłużony o 20 centymetrów czy od 1986 roku wersja cabrio. Samochód sprzedawany był również na rynku amerykańskim także z niemałym sukcesem. Na tamten rynek opracowano wersję Saab-a 900 Turbo Aero z specjalnym zestawem aerodynamicznym „body kit”, który pozwalał rozpędzić auto o dodatkowe 10km/h do 210km/h.saab 900 turboSaab 900 Turbo Aero. Wersja TURBO w europie oferowana była od 1979 roku. Czterocylindrowy, ośmiozaworowy doładowany silnik B201 o pojemności dwóch litrów generował moc 145KM a od 1985 roku szesnastozaworowy silnik oznaczony B202 dysponował mocą 175KM, wersja z katalizatorem 160KM. Saab ze względu na kryzys paliwowy w roku 1990 zaprezentował wersję LPT (low pressure turbo)  tak zwane „małe turbo” w którym spalanie paliwa ograniczono o 8% niestety wiązało się to ze spadkiem mocy do 145KM. Rok później wprowadzono do oferty wolnossący silnik o pojemności 2149cm³ i mocy 141KM , który w większości wypadków trafił pod maskę wersji cabrio.

Czytaj więcej...