Menu
A+ A A-

Citroen 2CV

  • 28 Lis

Citroen 2CVCitroen 2-CV to tak popularny i przeciętny samochód, że nie sposób w kilku zdaniach opisać cech charakterystycznych tego pojazdu. Nie można pisać o osiągach, wyposażeniu, nowinkach technicznych, ponieważ w tym samochodzie nic takiego nie znajdziemy. Proste auto, które w wytycznych do projektowania zostało określone mianem „parasol na czterech kołach”. Faktycznie inżynierowie spełnili te oczekiwania. „Autko” produkowane było w kilku wersjach takich jak :

  • Sahara -wyposażona w 2 silniki, 2 x 425 cm³ (drugi był zamontowany w bagażniku – napędzał on koła tylne) – osiągał prędkość 100 km/h i nie miał bagażnika,
  • Dyane - bardziej luksusowa odmiana 2CV,
  • Mehari - odmiana z nadwoziem plastikowym,
  • Acadiane – furgonetka.

 Produkcja trwała 42 lata i z taśm produkcyjnych zjechało około 3,8 mln. egzemplarzy tego powojennego cudu techniki. Citroen zadebiutował w 1948 roku na salonie samochodowym w Paryżu i był produkowany do roku 1990. Początkowo pojazd ten spełniał oczekiwania użytkowników. Był tani w zakupie i eksploatacji, a przy okazji bardzo charakterystyczny. Citroen 2CV był tak brzydki, że aż ładny i dzięki temu zasłużył na miano kultowego pojazdu. Jego historia trwa do dziś i wśród wielu jego użytkowników nazywany jest „brzydkim kaczątkiem”. Amatorów i entuzjastów tego „czterokołowca” jest wielu. Jeszcze nie tak dawno można było stać się posiadaczem „kaczki” za dosłownie kilka euro. Teraz jednak sytuacja uległa zmianie i ceny tych samochodów znacząco wzrosły. Za egzemplarz w znakomitym stanie sprzedający oczekują około kilkunastu tysięcy złotych.

Nasza rekomendacja: CZEKAJ !!!