Menu
A+ A A-

MERCEDES R107 i C107 SL

  • 15 Gru

Klasyczny roadster mercedesa, model R107 to samochód, który nie ma łatwego życia, a to ze względu na swojego poprzednika tj. model W113 SL „pagoda” uwielbiany i ceniony na świecie.
Postęp technologiczny jaki dokonał się w produkcji samochodów był tak duży, iż te dwa modele są niemożliwe do porównania. Niektóre rozwiązania zastały zapożyczone z innych  modeli np. z modelu równolegle produkowanej S-klasy W116 czy poprzedniej E-klasy W114/115 to jednak dwa bliźniacze modele R107 i C107 były samodzielnymi konstrukcjami. Bliźniacze modele różniły się między sobą, bo pomimo zastosowania podobnych rozwiązań C107 był dłuższy o 36cm. W trakcie projektowania szczególny nacisk położono na kwestie bezpieczeństwa, komfortu i ochrony środowiska. Jako ciekawostkę należy dodać, iż od 1975 roku 107- mki wyposażone zostały w katalizator spalin. Produkcja Mercedesa C107 trwała nieprzerwanie przez dziesięć lat od roku 1971 aż do 1981, a R107 aż do 1989 roku, czyli osiemnaście lat!!!. Następcą coupe C107 został znany szerzej w Polsce popularny C126 SEC. Wersja cabrio musiała dłużej poczekać na swojego następcę w postaci modelu R129 SL.mercedes r107 c107
Mercedesy SL i SLC wyposażane były w wiele jednostek silnikowych. Początkowo w 3,5 litrowy silnik M116 o mocy 200KM i 4,5 litrowy M117 o mocy 225KM, oczywiście w układzie V8. W późniejszym okresie produkcji silnik M116 „rozwiercono” do pojemności 3818cm³ ( po raz kolejny w 1985r do pojemności 4196cm³), a M117 do pojemności 4973cm³ co zwiększyło ich moce odpowiednio do 218KM i 240KM. W międzyczasie w roku 1974 ze względu na kryzys paliwowy wprowadzono na rynek samochód z silnikiem sześciocylindrowym o pojemności 2,8l oznaczony symbolem M110 zmieniony w 1985 roku na silnik M103 o pojemności 2960cm³ i mocy 188KM. Wersja R107 SL przeznaczona była głównie na rynek amerykański. Pomimo, iż R107 wyprodukowano prawie trzykrotnie więcej od  C107 to wśród kolekcjonerów SL przedstawia wyższą wartość od wersji SLC. W modelu 107 preferowane są samochody z największymi silnikami o pojemności 5,0l i 5,6l.

Model C107 miał swoją historię w rajdach, w których odnosił niemałe sukcesy. Takim samochodem, Mercedesem 450SLC ścigał się znany polski rajdowiec Sobiesław Zasada w rajdzie dookoła Ameryki Południowej- Vuelta del America del Sur w sierpniu 1978.

Na naszym rynku ceny tych samochodów są bardzo zróżnicowane i ustabilizowane. Atrakcyjne oferty dotyczą szczególnie wersji SLC, która w „znakomitym” stanie powinna kosztować około 35tys złotych. Samochód tzw. „projekt” wart jest w tej chwili ok. 5-7tys. złotych. Droższe są wersje R107 SL i tak, samochód w znakomitym stanie powinien kosztować około 40tys., a pojazd w złym stanie około 10 tys. złotych. Wersje z USA różnią się od samochodów z Europy kilkoma detalami, a ich wartość jest niższa o 2-3tys. złotych.
Nie dotyczy to samochodów z  silnikami 5,0l i 5,6l. Wartość tych pojazdów jest większa i dochodzi nawet do 10 tys. złotych więcej za wersję SL z silnikiem 5,6l. niż za pojazd z silnikiem mniejszym.

 Nasza rekomendacja: ROZWAŻ ZAKUP!!!