Menu
A+ A A-

Krokodyl na drodze.

  • 25 Sty

Samochód z wszech miar kultowy od samego początku produkcji, która rozpoczęła się w 1979 roku. Model ten bazował na swoim poprzedniku czyli modelu 99, był jednak od niego większy i dużo bardziej komfortowy. Saab 900 zyskał uznanie w oczach osób wykonujących wolny zawód i dobrze sytuowanych. Inżynierowie, prawnicy, lekarze cenili ten samochód za niezawodność, ekstrawagancki wygląd i oczywiście ponad przeciętne osiągi. Klasyczny „Krokodyl” w wersji TURBO prezentował się lepiej niż BMW serii 5 pod względem osiągów i ekonomi eksploatacji. Wersje Saaba, które były dostępne, to dwu i czterodrzwiowy sedan oraz trzy i pięciodrzwiowy hatchback a także wersje specjalne takie jak np: 900 CD samochód przedłużony o 20 centymetrów czy od 1986 roku wersja cabrio. Samochód sprzedawany był również na rynku amerykańskim także z niemałym sukcesem. Na tamten rynek opracowano wersję Saab-a 900 Turbo Aero z specjalnym zestawem aerodynamicznym „body kit”, który pozwalał rozpędzić auto o dodatkowe 10km/h do 210km/h.saab 900 turboSaab 900 Turbo Aero. Wersja TURBO w europie oferowana była od 1979 roku. Czterocylindrowy, ośmiozaworowy doładowany silnik B201 o pojemności dwóch litrów generował moc 145KM a od 1985 roku szesnastozaworowy silnik oznaczony B202 dysponował mocą 175KM, wersja z katalizatorem 160KM. Saab ze względu na kryzys paliwowy w roku 1990 zaprezentował wersję LPT (low pressure turbo)  tak zwane „małe turbo” w którym spalanie paliwa ograniczono o 8% niestety wiązało się to ze spadkiem mocy do 145KM. Rok później wprowadzono do oferty wolnossący silnik o pojemności 2149cm³ i mocy 141KM , który w większości wypadków trafił pod maskę wersji cabrio.

Trzydrzwiowe samochody w wersji Turbo były najbardziej popularne i są najczęściej spotykane. Wersje Aero są rzadsze i oczywiście droższe. O kabrioletach i o  wersjach specjalnych takich jak Saab 900 Carlsson nie wspominając, jednak one znajdą swoje miejsce w odrębnym opracowaniu. Samochody cierpią na chorobę korozji ze względu na słabe zabezpieczenie antykorozyjne. Awarie skrzyni biegów również nie należą do rzadkości, tak jak i standardowo odklejona podsufitka w większości samochodów. Silniki jednak bez problemu znoszą przebiegi ponad 300tys. kilometrów. Samochód klasyczny, kultowy i godny zainteresowania, ceny na rynku wtórnym szybko rosną i jest to ostatni dzwonek na zakup swojego „krokodyla”.

 Nasza rekomendacja: ROZWAŻ ZAKUP!!!