Menu
A+ A A-

SPORTOWA SIERRA

  • 15 Gru

Ford Sierra XR4i zaprezentowany został w 1983 roku jako wersja „cywilnej” sierry, która zadebiutowała rok wcześniej. Samochody te charakteryzowały się nowoczesną linią nadwozia, która uwzględniała współczynniki oporu powietrza. Nadwozie coupe charakteryzowało się wielkimi „dziwacznymi” szybami i przykuwającym uwagę spoilerem na klapie tylnej. Wersja XR4i wyposażona została w silnik o pojemności 2,8l V6 pochodzący z Forda Capri o mocy 162KM. Do tego napędu dołączono pięciobiegową manualną skrzynię biegów. Połączenie to nie dawało rewelacyjnych osiągów i samochód przyspieszał do 100km/h w 8,9 sekundy a jego prędkość maksymalna to 209km/h. Wyprodukowano niewiele samochodów w tej wersji bo przez dwa lata produkcji powstało zaledwie 25662 samochody.ford sierra xr4i

Wersja ta nie cieszyła się popularnością, a nawet sprzedaż była niższa niż podstarzałego modelu Capri mk3. W roku 1986 wersja ta została zastąpiona przez znacznie udoskonaloną wersje XR4X4 z napędem na cztery koła. Samochód na Polskim rynku jest rzadko spotykany. Wartość kolekcjonerska nie jest duża, ale ilość produkcji może wskazywać, że w perspektywie ten samochód zyska na wartości. W „znakomitym” stanie szacunkowa wartość to około 10tys. złotych. W stanie „projekt” samochód jest warty tyle ile jego najbardziej wartościowe części czyli około 1,5tys. złotych.

 Nasza rekomendacja : SZUKAJ!!!

 

BMW E30 to już klasyk?

  • 15 Gru

Samochody BMW od lat cieszyły się i chyba nadal cieszą złą sławą i to nie dlatego, że są samochodami kiepskiej jakości. Wręcz przeciwnie, samochody te upodobała sobie pewna grupa społeczna, a to dlatego iż cechują się one charakterystyczną agresywną linią nadwozia i całą gamą silników, dzięki którym w cywilnym nadwoziu drzemią wręcz sportowe możliwości. Samochody koncernu z Monachium to, w pełnym znaczeniu tego słowa, historia motoryzacji i wielokrotnie będziemy do nich wracać. Teraz jednak poświęcimy kilka słów autu, które od początku nie miało predyspozycji, aby w jakikolwiek sposób mówiono o nim pojazd klasyczny. BMW serii 3 model E30. Popularny samochód, kompakt produkowany w wielu wersjach nadwoziowych od 2-drzwiowego coupe do klasycznego combi. bmw e30BMW E30 produkowane było praktycznie od 1982 aż do 1994, kiedy to ostanie modele w wersji combi zjechały z taśm produkcyjnych.
Wiele z tych samochodów trafiło na polski rynek, gdzie bez żadnego miłosierdzia były eksploatowane na naszych dziurawych drogach. W ostatnich latach jako tani samochód użytkowy zmotoryzował kolejne pokolenie „młodych gniewnych” rajdowców.

Na tym modelu szczególnie często dokonywane są operacje bez znieczulenia i przeszczepy zwane SWAP-ami  i tego typu mutacje goszczą na portalach aukcyjnych. Samochody te równie często wykorzystywane są jako „driftowozy”, a te z pojazdami klasycznymi nie mają nic wspólnego.
Zadbany egzemplarz zwłaszcza na „wąskiej lampie” przedstawia już jednak jakaś wartość dla młodego pasjonata young-timerów.  Taki egzemplarz można upolować już nawet od 4tys. złotych w górę oczywiście.

Czytaj więcej...

AUDI V8

  • 15 Gru

W latach osiemdziesiątych na rynku pojawiło się bardzo dużo ciekawych samochodów, które z biegiem lat stały się ciekawostką na naszych drogach. Takim pojazdem jest produkowany przez firmę AUDI AG model AUDI V8. Samochód ten korzystał ze wspólnej płyty podłogowej z modelami AUDI 100/200 jednak został wyposażony w 32-zaworowy silnik V8 co w połączeniu z doskonale ze stopniowanymi skrzyniami biegów i napędem na obie osie dawało znakomite osiągi. audi v8

Samochód był montowany z dwoma wersjami silnika o pojemności 3,6l i 4,2l  o mocach odpowiednio 250KM i 280KM. Dostępne skrzynie biegów w tym modelu to cztero-biegowa skrzynia automatyczna i 5 oraz 6 biegowe skrzynie manualne.
Szczególnie ciekawa konfiguracja to samochód z silnikiem 4,2l i sześciobiegowa manualna skrzynia biegów. Zestawienie to dawało przyspieszenie do 100km/h w czasie 6,9 sekundy i pozwalało rozpędzić auto do 249km/h.
Samochód koncernu z Ingolstad produkowany był w latach 1988-94 w Neckarsulm w fabryce Audi.  W latach 1990-93 dostępna była wersja przedłużona „Lang”, a 1992 roku Audi V8 przeszło delikatny facelifting wnętrza.

Czytaj więcej...